Deze derde prik heeft geen medische meerwaarde maar wordt enkel en alleen aangeboden ifv reizen
Tussen de tweede en deze derde prik dienen er staads 3 maand tussen te zitten, maw heeft het ook geen zin om vroeger proberen een afspraak te krijgen.
Een afspraak vastleggen kan enkel via mail of ons callcenter, voor april is e rnog geen planning en kunnen we dus ook nog geen afspraken vastleggen.
Voor deze groep is er momenteel nog geen goedkeuring van de EMA maar kunnen we het wel aanbieden. Dit heeft als belangrijkste punt dat er geen uitnodigingen verstuurd worden en er ook geen vaccinatiecode wordt aangemaakt om zelf een afspraak in te plannen.
De makkelijkste manier is om een mail te sturen met de naam, RRN (Rijksregisternummer) en de datum van de tweede vaccinatie. Alleen op deze manier kunnen we een afspraak inplannen.
De huidige planning houdt rekening met deze groep en hebben we uren vrijgemaakt om buiten de schooluren een afspraak te kunnen maken.
Breng alvast de ondertekende toestemmingsbrief mee op de dag van de afspraak.
Positieve PCR- of antigentest laatste 14 dagen - MET SYMPTOMEN
Positieve PCR- of antigentest laatste 14 dagen - ZONDER SYMPTOMEN
Burgers die in QUARANTAINE zitten
Burgers die langdurige klachten houden NA het doormaken van COVID-19
Basis vaccinatie en imuungecompromiteerde mensen krijgen altijd Pfizer.
Booster vaccinatie is Moderna of Pfizer. De keuze kan niet veranderd worden.
De booster is Moderna of Pfizer en kan ten vroegste na 4 maand gegeven worden aansluitend op de basis vaccinatie
U heeft normaal al een afspraak gekregen, indien nog niet mag je mailen naar vaccinatie@elz-amalo.be
De volgorde van de uitnodigingen worden gestuurd door het Agentschap Zorg&Gezondheid, wij kunnen enkel ingeven welke dagen we vaccineren, via een tool wordt dan de agenda ingepland
Standaard is dat minimum via de post, hou hier rekening dat hier vertraging kan op zitten.
Is uw mail gekend op uw burgerprofiel dan krijg je de mail op het moment dat je ingepland bent.
Is uw eBox actief dan krijg je hier ook bericht.
Net als in alle sectoren is er spam en onjuiste berichten in omloop, contacteer ons zeker bij twijfel.
JA
indien je uw afspraak nog niet bevestigd hebt kan je deze zelf verplaatsen volgens vrije plaatsen
Wens je deze te vervroegen dan kan je simpel een mail sturen naar vaccinatie@affligem.be met uw naam, RRN en vaccinatiecode en kan deze verplaatst worden als er een vrij slot is, voor uw type vaccin, op de dag en periode dat u aangeeft
Indien je als koppel of gezin samen wil komen is dit mogelijk.
Let wel; enkel als de partner ook de uitnodiging ontvangen heeft.
Wanneer de dag dan juist is zal afhangen van de agenda op welke van de 2 dagen er vrije sloten zijn om de 2de afspraak bij te plannen.
Een afspraak verleggen naar bv morgen zal niet lukken. We vragen minum 1 week om deze afspraak te kunnen inplannen.
JA, aan de hand van uw vaccinatiecode kan je op de link op de uitnodiging uw afspraak verleggen naar een ander uur of een andere dag in dezelfde week. Hier staan de uursloten die vrij zijn, staan er geen sloten vrij dan kunnen wij daar ook niets aan veranderen en zal je een andere dag in de week dienen te kiezen.
Neem uw vaccinatiecode bij de hand en klik hier
Het grootste deel van +60 heeft zijn uitnodiging ontvangen, alle J&J burgers en de zorgverleners
In tegenstelling met de eerste prik zijn er andere criteria gehanteerd. De pathologie met prioriteit voor een booster vaccin zijn reeds gevacineerd in oktober 2021. De andere pathologieën zullen opgeroepen worden met de andere burgers.
Het Agentschap werkt aan een link om u in te schrijven indien je nog geen afspraak hebt ontvangen. Zodra de goedkeuring / controle zal je asap worden ingepland en een uitnoding ontvangen.
Je vaccinatiecertificaat is in principe beschikbaar binnen de week na je vaccinatie, dit is grotendeels afhankelijk wanneer het vaccinatiecentrum de gegevens invoert in de centrale vaccinatiedatabank. Meestal doet het vaccinatiecentrum dat nog de dag zelf, maar soms ook pas één of twee dagen later. Van zodra die gegevens opgeladen en verwerkt zijn, kan je je vaccinatiecertificaat downloaden via mijngezondheid.be, Mijn Burgerprofiel, myhealthviewer.be of via de mobiele app CovidSafeBe.
Je kan een papieren versie van je vaccinatiecertificaat aanvragen met je rijksregisternummer via een helpdesk van de Vlaamse overheid op het nummer 078 78 78 50. Je ontvangt het certificaat dan enkele dagen later per post. Je kan het certificaat 24/7 aanvragen via het keuzemenu van deze helpdesk. Wil je een persoonlijk gesprek met een helpdeskmedewerker, dan kan je contact opnemen op weekdagen tussen 9 en 19 uur en op zaterdag tussen 10 en 18 uur.
Heb je dringend een vaccinatiecertificaat nodig? Dan download je het best je digitale exemplaar. Dat is altijd de snelste manier.
Certificaat om te reizen? Het heeft geen zin om het vaccnatiecentrum hiervoor te contacteren, wij kunnen dit niet aanmaken voor de burgers. Heb je reeds de app dan dien je de nieuwe data op te laden.
Certificaat om te reizen zal pas na 2 weken groen kleuren, om op restaurant te gaan groen zodra deze is opgeladen.
Qvax heeft zelf geen burgerhelpdesk om uw vragen te bentwoorden
u kan de antwoorden op de vragen terugvinden op
Burgers die nog geen uitnodiging ontvangen hebben kunnen zich op deze "reservelijst" inschrijven. Iedere dag dat we vaccineren worden er ongeveer 100 burgers via deze weg opgeroepen. Je ontvangt dan een sms waar je binnen de 30 minuten dient op te reageren. Ben je te laat dan is uw beurt aan iemand anders gegeven, het is dan ook een reservelijst van burgers die een tijdsblok hebben opgegeven dat ze relatief snel in het VC kunnen zijn.
Neen, wij kunnen niet zien wie wanneer wordt opgeroepen, net als bij de gewone uitnodigingen komt dit uit een pot waar wij de vrije sloten opgeven en een aantal doorgeven dat mag opgeroepen worden.
De volgorde is hier ook willekeurig en houdt geen rekening met leeftijd, pathologie, religie en noem maar op.